onsdag 15 april 2009

Status Fontainebleau

Fy farao vad roligt vi har det här i fontan-skogen.

Vi sänder lite hit och dit. Inga grader att hänga i granen kanske, men vi har jäkligt roligt. En del av oss har knappt bouldrat förut så med utgångspunkt från det så tycker jag att vi presterar ganska bra. Det är roligt med kämpaglöden hos ungdomarna om inte annat.

Fjärde dagen (idag) skrek huden efter en vilodag, så vi åkte in till Paris och turistade oss.
De tidigare dagarna har spenderats på följande vis.


Dag 1 - Bas Couvier.


Pontus på okänt sloperproblem.

Jonas ser nöjd ut

Bas Couvier erbjöd mycket fin klättring och flera intressanta problem. De vi gjorde var inte så svåra, men fina.

Av de jag gjorde tyckte jag kanske att la suzanne 6a vid place du cuvier var finast. Eller kanske la couppel 6a en bit bort tillsammans med la dalle au chocolat 5c. Fick inte möjlighet att köra på la marie rose (första 6a i font?) då den var upptagen hela tiden. Mycket folk i skogen en helgdag i påsk!


Dag 2 - Cul de Chien och Roche aux Sabots.


Okänt problem på den där kända stenbumlingen i "sea of sands" vid Cul de Chien. Se video längre ner.


Daniel


Johan


Jonas


Pontus


Välspottad?

Tittade på taket Le Toit du Cul de Chien 7a, men det var så mycket folk där att jag aldrig kom till att prova det. Åker kanske tillbaka senare i veckan och ser om jag törs prova på riktigt. Ser ut som ett riktigt delikat problem.
Gjorde dock intresanta Vol á Vue 6a med en lätt panikartat slut som bästa prestation i det området.

Henrik på Vol á Vue 6a


Alex på Vol á Vue 6a


Eftermiddagen gick vi till Roche aux Sabots. Hittade ett projekt som jag ska jobba på... Jet Set 7a(+). Undercling och endast halvbra fötter innan etablering på sluttande list och catch till kant. Gick emellan några gånger och det kändes inte omöjligt. Om jag får nöta lite så kanske det går. Mycket hög kvalité på problem och vi ska komma tillbaka.


Dag 3: Franchard Isatis.


Karlstad Klätterklubb på El Poussif 7a

Johanna på känslig slabb.

Pontus på samma känsliga slabb

Alex på samma slabb.

Jonas på ovan slabb.

Mötte upp gänget från Karlstad Klätterklubb denna fina dag som välsignade min skalp med en solbränna.

Dagens "uppvärmning" blev el poussif 7a. Kom aldrig längre än till pinchen. För balansig och känslig för mig. Kanske en annan gång.
Efter lunch började jag få energi nog att skicka lite olika problem. Fick köra på underbara Le Surplomb Statique 6a. Hängde sedan med Jonas från K3 (Karlstad Klätterklubb) till L ´Envie des Bêtes 6b+ som jag lyckades knipa på andra försöket?
Efter det drog vi oss bort mot La Coquille 6c. En led som passar mig. Inget balansigt med känsliga fötter utan mer långa drag på okej grepp i överhäng. Mer styrka än teknik.
Klarade den på andra försöket vilket jag var nöjd med. Roligt att klättra när man får personbästa varje dag. Kanske spräcker jag den för mig magiska 7-gränsen innan hemfärd?

När jag laddade upp det här inlägget så kunde jag inte se några embedded videos. Om andra får detta problem, så kan man se uppladdade videos HÄR













2 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt kul att ni har grymt kul !
,om nån blir biten så har jag flera nygjorda problem här hemma åt er .
/ stentrollet

Moa Wall Kubilius sa...

ser hàrligt ut!