fredag 17 april 2009

Status Fontainebleau 2

onsdag: elephant.

Klättrade först lite på elefanten.

Skulle sedan leta mig bort till Le couer (hjärtat) för att se om jag kunde jobba in och göra mitt första problem i 7-registret. Det gick inget vidare eftersom jag på vägen såg en otroligt tilltalande vägg. Jag sprang rakt in i La Barre Fixe 7b+ som jag bara var tvungen att prova på. Den såg görbar ut trots allt. Här hände något som aldrig hänt mig förut.
Jag blev så krossad och förstörd både mentalt och psykiskt att jag inte blev människa på hela dagen. Jag vet inte hur många gånger jag försökte på den eländiga sittstarten. Övergav den efter ett tag för att se om jag kunde göra den övre, lättare delen. Den del jag trodde jag skulle klara om jag bara tog mig dit. Den visade sig vara barskare än jag trodde. Provade X antal gånger på en lösning innan några hårda engelsmän gav mig en annan beta på övre delen. Med den gick jag ur övre delen "utan problem". Jag provade till slut en variant på sittstart, men istället för att placera fötterna på taskiga startgreppet, så satte jag den på stenen. Jag gav även denna variant några försök. Sista försöket tog jag mig till slutjuggen, men där dog jag. Orkade inte ens dra mig upp i armarna via de stora slutgreppen. Jag blev så nedstämd att jag nästan grät. Kände mig helt knäckt fysiskt och psykiskt. Kroppen och sinnet var helt tomt och jag presterade inget mer den dagen.




Torsdag: Roche aux Sabots


Försökte etablera mig på Jet Set 7a tillsammas med K3-folket (oscar, stephan, johan). Dessa nådde hela tiden sluttande mitthyllan och drog mot kanten men jag själv fick aldrig några bra tag. Blev så förvånad när jag fick dit bägge händerna att jag inte hängde med riktigt i skallen. Drog till kanten och så satte jag den. Min första led i 7-registret!
De övriga från Karlstad KK sände också. Min bestigning hamnade inte på video, men jag gick upp med höger hand som Johan på videon.






Provade sedan på några andra 7a i området innan vi hittade till Graviton 7a. Otroligt läckert problem. Lyckades sätta även den genom att göra en egen variant av en passerande tysks heel-hook beta. 2st 7a på en dag. weeee...



När jag kommer hem ska jag klippa ihop en video på Oscars försök på samma led. Den som väntar på något gott.

Fredag åker vi hem :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött mos , Sören !
Sulvik på onsdag ? 0=)

Sören sa...

appropå gött mos, så är det gött att vara hemma igen då jag känner mig ganska mosig. kanske blir bra med vila till onsdag, så kan man kötta på igen.
helgplaner? Fint väder så jag blir sugen på klippklättring.