måndag 2 februari 2009

ont om bra is var det gott om

Var och hälsade på föräldraenheterna i helgen. De bor inte så långt från Holmedal där jag i somras var och tittade på en klippa. En av väggarna var då riktigt slemmig och vattnet slutade aldrig rinna. Kanske kan bli en fet isvägg framåt vintern tänkte jag då. Var där och tittade på den i söndags. En riktig besvikelse då anmarschen dit bjöd på mer is. Se jämförande sommar och vinterbilder nedan.

Annars händer inte så mycket. Försöker svänga förbi tingvallahallarna någon dag i veckan för att hålla liv i dödköttet. Säger till mig själv hela tiden att nästa vecka ska jag börja träna med resultat i åtanke och inte syssla med halvhjärtad fika-klättring som jag alltid gjort. Nästa vecka så :) Ungdomarna i Karlstad Klätterklubb blir bara starkare och kör sådana pass att jag blir tröttsvettig (nytt ord?) bara av att titta på. Kanske låter de en gammal man hänga på om man frågar snällt. Det bästa hade förmodligen varit om jag hittade någon att träna med som behöver/vill detta lika mycket som jag. För självdisciplin får jag leta djupt efter.
En av ungdomarna(?) hade byggt ett nytt boulderproblem med kul förstarörelser. Jag och Johan provade detta när vi var där sist. Hann nästan blir förbannad på förstamovet innan jag hittade rätt sekvens.

Centrera

Inga kommentarer: