måndag 9 februari 2009

Gay goes ice

Gays goes ice var temat för dagens ishackande på Finnskogen.

Carpenter Gay i form av Markus Wennerstrand trillade in tidigt i Happy Gays stuga (Martin Jurander) där undertecknad (Frozen Gay) sov över från fredag till lördag.

Vädret var fint med 0-gradigt, lätt snöfall och en is som hade växt till sig sen förra besöket.
Lånar fortfarande snickarens skor, järn och yxor, då jag inte har egna grejer.
Det är jäkligt kul varje gång man åker iväg, men det finns så många saker jag vill ha och för lite pengar att köpa dem för. Är inne med väldigt jämna mellanrum och klickar runt i webshopar och dreglar. Ibland skäms jag över vilket kapitalistsvin jag är, men så köper jag något litet (som senast när det blev en fontan-förare) och allt känns bra igen. Balansen återställd. Världen saktar ner. Kan vänta några dagar till nästa fix.
De yxor jag gillat bäst av de jag provat har varit petzl quark ergo och om någon har ett par begagnade sådana att sälja så, snälla föd kapitalistsvinet, då det är hungrigt!

Sitt eget köpbegär lugnas ju inte heller när man blir sugen på att köpa nytt åt andra :) Martin har inte tagit hand om sina skruvar sedan misshandeln på Eiger i somras där de gång på gång fick smaka sten där isen var för tunn. De var minst sagt svårskruvade under lördagens session.
Hur vässar man egentligen skruvar? Själv med en fil? Blir sånt bra?






frozen & happy (se mössa under hjälmen)

carpenter

En sak till. Karlstad Klätterklubb ska anordna en bouldertävling på torsdag(?) den 12e. I brist på annat, så har jag varit med och byggt lite problem under helgen. Idag blev vi klara med 16-17 av 20 totala problem i en lätt och en svår cirkel. Ska bli kul att se vad deltagarna tycker om problemen.
Mer rapport om detta kommer förmodligen under tävlingsdagen som är nu på torsdag(?)

En liten filmsnutt bjuds det också på.
Happy som provar ett tunnare parti. Till höger klättrar Mattias från Karlstad som dök upp vid lunchtid.

Inga kommentarer: