måndag 9 februari 2009

Jösse goes Fontan

Under hösten och vintern har jag försökt anordna en klubbresa för Jösse Klättersällskap

I fredags blev det bokat.
9 glada amatörer kommer åka till Fontainebleau över påsk (v.16)
6 av dem flyger med norwegian på långfredag den 10/4 och hem igen nästa fredag den 17/4. Ruggigt billiga 912 kr ToR Gardermoen - Orly.
3 tappra hjältar kommer åka bil ned. good luck you guys.

Nu ska vi bara hitta något bra ställe att bo på och fantisera om områden, problem och vilken ost man ska ha till baguetten.
Ska bli jäkla roligt att äntligen få besöka detta mytomspunna ställe och för kanske första gången i mitt liv, klättra graderade boulderproblem.

Då detta är ett förstabesök för de flesta deltagarna (inklusive undertecknad), så mottages gärna tips på områden, problem, boende och... vilken ost som är bäst till baguetten.

en liten video som teaser bifogas. ett av de problem som jag tycker är riktigt coolt.
hoppstart följt av ett intensivt litet avslut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Karma... du lägger ribban precis lagom ! Inte för lågt , inte för högt .
/m

Anonym sa...

tjena. drömma kan man ju. om jag letar mig dit kan jag lova några tarvliga hoppstartsförsök på video, men där stannar det. de unga och starka kanske sänder.

Climbersmedia 2008 sa...

Snart åker vi...