tisdag 22 juli 2008

oaaaa

borstade på mitt projekt i sulvik idag, och även längre till höger inne i hörnet där det finns en djup spricka hela vägen upp. hade någon slags plan på att kunna lägga säkringar inne i sprickan, och sen gå ner och runt och upp på projektet. tror jag skippar den planen, martin eller någon annan får dock gärna göra ett försök. jag gillar helt enkelt inte känslan av en lång pendel rakt in i en bergvägg.. så projektet får bli på topprep för min del. blir nog svårt ändå.

sprickan däremot kan lätt bli en egen mycket fin led, behöver bara få bort en gran som hänger i vägen, och dra loss en del sten som sitter lite halvlöst.
ytterligare någon meter till höger finns ännu en spricka, en layback som ser väldans fin ut. borstiborsta..

så jag måste nog dit snart igen.
vet inte när bara, har för mycket jag vill hinna med. poia, bygga hundgård, fjällvandra, allt vardagsbestyr, också jobba heltid förstås.. får nog sluta med det. gå ner på halvtid och leka i skogen istället. blir för trött av detta ständiga jobbande och flängande.

på fredag åker jag och madde upp till grövelsjön, ska knata upp på drottningen, en fjälltopp på norska sidan. ska bli riktigt skönt att komma upp på vidderna, blir premiär för min nya ryggsäck! gucci hälsar att han också längtar.

puss och kram ////moa

Inga kommentarer: