torsdag 3 juli 2008

mental klättring


oh my god...

Jag kan inte med att sätta en sån grad på "gravitationsdans" det får bli 7b+ !

men den sitter fortfarande kvar efter helgen som en rubin i mitt minne .

Den kommer eventuellt att ingå i mitt mentala projekt, detta har nu pågått i

8 månader och jag känner att jag definitivt gör framsteg , startskottet var att jag har ett projekt i sulvik som ligger långt över min mentala och fysiska topp, men grundiden är ju att hjärnan är den viktigaste "muskeln" . Jag har flyttat gränsen redan för vad som är highball/boulder eller led och inser att 400 m 4a klättring för en 7a klättrare inte är annat än bouldering ! mental kontroll ! jag återkommer till detta . nästa vecka ska jag försöka plåta/filma på " guac" det blir kul och självklart ... veckans nytur i sulvik .

/ciao / martin

Inga kommentarer: