lördag 16 maj 2009

planeringsångest

mm det har jag fått när jag insåg att jag planerat in nästa varenda helg hela sommaren.. fuckt. eller så är det helt superdunderbra, för nästan allt involverar klättring :))
Kolsrudsflaget lockar på mej och Linn
Ringkallen
Ågelsjön
Årjäng
Nissedal
Bohuslän
mums

mums är också macadamia-nötter, kall öl, naturgodis och ett färdiggrävt färdiggödslat färdigsått trädgårdsland. en härlig kväll, när luften är sådär sommarljummen och lite fuktig, fåglarna sjunger och gucci ligger och dåsar i gräset. härligt att vara hemma igen, efter att ha jobbat borta några dagar (har dragit elen till en badanläggning utanför skara). snart börjar väl den däringa sångtävlingen på tv som hela europa tittar på.

idag klättrade jag med Jonne vid falleberget, djäkla fina leder om än alldeles för korta. Cosa Nostra 6- Läraren 6 Lärarinnan 7- Terapeuten 6+ hann vi med mellan regnskurarna, där har jag något att jobba på för mitt ledpsyke! CosaNostran ledde jag upp senast vi var där, Läraren försökte jag mej på idag, men bangade ett move från ankaret, för scary att gå upp över sista bulten, och ja, lite blött var det ju.. och ja.. nej.. jag har ingen bra ursäkt. det var mesigt av mej.

Imorn blir det Årjäng på eftermiddan, kom gärna dit och lek!! ska testa mina två nya friends, har samlat ihop till fem st nu, snart börjar det likna nåt!

ja e dålig på o ta med mej kameran ut, och det är trist att skriva utan bilder. Men Climb In i Årjäng förra helgen bjöd på superb klättring, ledde upp Pers Drömmar och Highway to Heaven 5- trad, mer hade det blivit om det inte hade varit så ofattbart mycket folk! håller tummarna för finväder imorn..

här är iallifall en liten bildserie från en tokfin led i Gärdsås, Utby:
(visst nästa gång blir det film)

1 kommentar:

Sören sa...

hehe, det blev ju en film.
roligt att det planeras!