måndag 25 maj 2009

Orientering/friluftsdag !







Idag hade de små liven friluftsdag i rackstads djupa granskogar, orientering stod på schemat . Om det kan man bara konstatera att ingen kom bort. Jag upptäckte dock en kul linje på en i övrigt ganska ointressant vägg. Låg bara ett stenkast från Ok-jösses klubbstuga, och bjöd på brant boulderig klättring i trakterna kring åttonde graden. Trevlig ! Hann även med att inventera Hartjärn-berget där Legenden Lasses berömda led: "Den lille hjälten som sitter i sitt kök och äter en tallrik start medans den svarta katten ligger på kökssoffan och sover" 5+ går, fann den inte men körde upp en underbar hangelspricka ,se bild! och imponerades av potentialen i övrigt . Fint område för själen .
/Martin

och så några rader från moa ( hey, vi tänker på miljön och sparar bandbredd)

Moa här också.
Jag och Gucci var till Sulviksberget idag och kände lite på fjolårets projekt Lynnie Diamond (för närvarande topprepsled grad 6).
Jag vill så gärna leda den, och i huvudet känns den så lätt, varje flytt ligger ingraverat. Men. Verkligheten är en annan och den spottar av mig gång på gång. Första säkringen ligger typ 7m upp, ovanför cruxet. Så jag måste vara säker på den innan jag går upp. Det ska ske i år. Jag vill. Vill vill vill.
/moa

3 kommentarer:

Sören sa...

Bra att du är ute och inventerar.
Det gjorde jag också i helgen. Deje med omnejd fick sig en översyn.
Plus att jag besökt två nya boulderställen i Karlstad igår, som var över förväntan. En del riktigt spektakulärt. Håll utkik efter inlägg längre fram.

Sören sa...

ps. @Moa: you can do it! Come on! Annars täljer jag en pilbåge åt dig så att du kan skjuta repet över stora topp-blocket och därmed få till säkringen. ds.

Anonym sa...

Väldigt fin led som jag varmt rekomenderar , sväng förbi jössestugan nästa gång du är i arvika . Fin träning!!
/m