fredag 22 maj 2009

Åmotfors city crag

Det blev inget Nissedal för mig, pga dåligt väder och blindtarmsoperation. På mig är bara axlarna inflammerade, så mig har ingen satt kniven i. Olyckan drabbade istället vår chaufför Stephan. Om du ser detta så krya på dig!

Det blev klättring i Åmotfors på torsdag istället. Jag vet inte vad Martin Jurander gjort, men han hade fått dit rekordmånga deltagare på 5 enheter. Fett för att vara Åmotfors där nyturer tidigare skapats genom att säkra sig själv mha grigri.
Martin J, edit: X, Markus, Jonne och jag njöt av fin, kort, intensiv klättring i solskenet som faktiskt letade sig fram på eftermiddagen.

Jag körde fina Wanted 6b, Solkatt 6b och klippans senaste tillskott, Lars 7a+ innan vi drog oss mot boulderblocken.
Den vassa graniten käkade upp mina delikata tangentbordsfingrars tunna hud innan jag lyckades skicka moa 7a. Vilket superproblem! I'll be back och då sitter den där jäkla häl/tå-hooken.
Martin J lyckades även göra moa direct 7b. Stark den där gubben! Grattis.
se video...


Markus på fina Wanted, 6b

Jonne, Markus och Martin J

Jonne på Lars 7a+

Undertecknad på Lars 7a+. Kruxig start, sen cruising.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var trevligt värre, mer !