måndag 30 mars 2009

moes ticklist 09

är det larvigt och pretansjöööst med ticklist? well, maybe..
men jag kan ändå inte låta bli att drömma lite om den dagen då solen värmer i nacken. den dagen då jag knyter händerna, sträcker ut fingrarna och säger -Yes, idag är jag så grymt bra att jag kan klara vad som helst!

Tvivelaktiga Vänner 7-, Sulvik. fingrig, känslig, något brant, risk för vredesutbrott när fingrarna blir en grad för varma, men fan i år sätter jag den på topprep iallafall!

Clark Kent 7, Gylterud. topprepsled med många kluriga balansiga vägval.

Projekt 5+, Töcksfors. började rensa i höstas, blött blött blött.

Vänstersprickan 5, Laybacken 6-/6, Årjäng. mod moa mod, it´s all in your head.. jag VILL att 2009 ska vara året jag tar steget fram och leder upp godbitarna i Årjäng. jag VILL.

okej det var en larvig ticklist. inga 8a. men jag är ju bara jag. och det finns så mycket fint i livet.

idag blåser det full storm ute och våren känns än en gång ljusår bort. Det vita gegget vägrar ge med sig. hoppas på sol till helgen, då drar vi ner till utby. har sett bilder. dom har vår. avis, yes box.


ett plus är iallafall att det är ljust ute! midsommar here we come! ska ta mej ner i källaren strax och leta upp såjord och fröer, för i sommar ska vi ha sjukt mycket tomater, paprikor, bönor, squash, pumpa, ochochoch grönsaker och fina ringblommor som lyser gula på det ljusblå köksbordet och egna jordgubbar med mjölk och ligga i hängmattan och höra syrsorna på kvällen djupt insjunken i en bra bok och aaaaaaaaaaaa känns som att mars april är en enda lång väntan på livet.


Min mamma var här och hälsade på i helgen. Jag tycker så grymt mycket om henne. Så stark och samtidigt så känslig.


Kultiration, Melomel:


Solen kryper, solen klättrar upp på himlen
Medan jag vaknar, somnar och vaknar upp igen
Jag hör vågorna som spelar den sanna rytmen
Tar långsamma steg och låter vinden få föra mig
Utan nycklar, ingen plånbok att stoppa pengar i
Utan klocka, ingen tid att springa till
Och vattnet jag dricker smakar som honung i min mun
Marken jag går på smeker mina fötter när jag lunkar på
Vem borde jag vara, vad borde jag göra i denna tid
Vem borde jag sakna, vem borde jag höra av mig till
Visst har jag skyldigheter som människa på denna jord
Nu ska jag uppfylla dom och leva..
här och nu inte någon annanstans
Ser så många vackra saker, tänk att jag är mitt ibland dom
De gör mig klarvaken, inget kan få mig att vända om
När jag undersöker hur dagen vill manifestera sig
Och nu verkar det så, ja nu verkar det så
Att allting som mig händer har jag själv kallat på



annars är favoritlåten Annabel Lee med Freddie Wadling

1 kommentar:

Amanda Persson sa...

Man måste ju börja någotnstans ;)