torsdag 26 mars 2009

Att klättra salongsberusad


Jobbet drog mig till Stockholm i dagarna två. En vinprovning var inplanerad första kvällen. Aldrig varit på sådant förut och tackade därför ja. Kvällens planer var egentligen att besöka klätterverket för första gången och hänga på deras problem.

Smaka på den här osten, låt vinet andas, prova med lite bröd till också, känner ni jordgubbarna?
Nej, men jag känner hur yrseln kommer krypande, tänkte jag. När värden korkade upp flaskor för 640kr/st så var mina smaklökar redan avdomnade. Allt smakade mer eller mindre lika och det enda som avvek var dessertvinet som avslutade hela medelhavsbuffén.

Klätterverket var på väg hem från vinprovningen, så jag stannade till för 1½ timmes boulder.

Jag sände... ingenting. Svag och skakig samt jävliga (dock fina) problem.

Note to self: Don't drink and climb.


Inga kommentarer: