fredag 8 augusti 2008

boulderväggen del1

Grejade lite i lägenheten igår och när jag hade ångan uppe tänkte jag kolla hur väl stenväggen satt fast. Förvånansvärt nog lossnade den nästan av sig själv. När Henrik klättrade sönder en sektion på en fest, så var han nog inte så våldsam trots allt :)
Det slutade därför med att jag rev ner alltihop.

Jag vill att ni observerar några saker på bilderna.
- kaminen är en elkamin som genererar fejk-eldslågor för den hopplöse romantikern. Ett värmeelement blåser dessutom varmt för den frusna. Tacky...? you bet!
- vedträna. Tidigare innehavare har gjort hål in till klädkammaren och matat utrymmet med några vedklampar. Jag är ledsen, men kaminen känns bara MER fejk med dessa bredvid. Om någon är intresserad av några extremt torra vedträn att tända i brasan, så hojta till.
- Observera paddan som agerar stötdämpare för fallande sten. Räddade faktiskt golvet vid mer än ett tillfälle.

Min fundering nu är hur jag ska göra resten av jobbet.
Jag vill ha en vägg som jag på hyffsat enkelt sätt kan riva när man ska sälja lägenheten.
Därför bör gipset på baksidan hållas så oskadat som möjligt. Hur reglar man upp i gipsplattor? Regelsökare och hitta reglar att skruva fast stommen till väggen i? Är 2"-4 reglarna att satsa på? Om någon har input på detta så tar jag tacksamt emot. Jag kan också tänka mig att ta emot besök som hjälper till med själva jobbet. Jag kan bjuda på skit-prat, fulvin och en session guitar hero som tack för hjälpen.

Ja vi får se vad det blir utav projektet. Så länge vädret är kasst, så är detta fullgod aktivitet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahaa!! du sätter uppklättervägg hemma..