måndag 24 november 2008

thailand update 2

Anlände tonsai beach (Railey beach granne) med longboat för tre dagar sen. Bor här istället för på Railey för att
1. Spara några kronor i boende. Mer hydda än hotell.
2. Få mer avslappnad stämning. Fler klättrare och shysstare barer.

Har hunnit varva ner för första gången på hela resan. Inte så mycket på grund av alla marijuanarökande hippies som sprider harmoni utan mer för att man kunnat sova, äta god mat och fått sätta fingrarna på kalksten. Det här är ingen renodlad klätterresa och därför har vi gått ut lugnt. Vi är här för fin klättring och kvalitet har gått före kvantitet.

Lade beslag på King Climbers nya förare (från november 2008, så nyare blir svår att hitta) och började reka.
Första dagen kastade vi oss på första bästa klippa där inga klättrare ockuperade lederna och dit solen inte nådde. Blev Melting wall på Tonsai beach. Hade bara några timmar på oss, men hann ändå med en del fina leder innan mörket överraskade oss och tvingade fram pannlampor för att klara nedklättringen till hyddan.

Dag två blev en utflykt till Railey east och Muay Thai Wall. Klättrade fina Nuat Hin (Massage the rock) 6a+ och Muai Thai (Thai Boxing) 6b+. Den finaste 6b+ jag klättrat bör anmärkas. Vilka märkliga moves. Likt inget annat jag provat. När jag hittar halvsnabbt internet ska jag försöka lägga upp några bilder. Efter det begav vi oss till Pra-nang beach på andra sidan berget för lite boulder, mat, bad och övrig klätterinspiration. Hittade en rolig stalaktit (heter det så när de växer uppifrån och ner) som vi tog oss upp på. Kommer bli svårt att komma hem till kall, snårig skog för att få kul boulder när man här bouldrar direkt på stranden i underbart väder och på mycket roliga formationer.

Idag regnade det så vi spurtade bort till överhänget vid Pra-nang beach för att prova på de hätiga lederna. Gjorde bl.a. halv-fina (första halvan var fin) Little Shit (6c) och därefter den häftigaste leden so far Tales of Power 7c (7a). Pumpande överhäng i början. Sen lite lättare men väldigt annorlunda "kaminklättring" som avslutning. Glädje i ren form! Fasen vad jag trivs bra här borta.

Imorgon ska jag och Henric riva av någon multi-pitch vid 1-2-3 hill.
Mer info om det när jag orkar skriva. Då ska jag försöka få upp lite bilder och video också.

Inga kommentarer: