måndag 17 november 2008

Hjälp med packlista!

Var och klättrade i Åmotfors i söndags. Inte så mycket klättrat men det var lika bra det. Var lite sliten från lördagen då Martin J lurade iväg mig på termosjakt vid ett vattenfall i Filipstad. Mitt projekt (7b-7c?) får vänta till våren och Martins försök på Unleashed (7c+) får vänta lika länge?

På bilden en Martin som ser det sista ljuset försöka torka en märkligt totalfuktig klippa intill Hemtjärn.

Tack Pär för den goda maten och vinet på lördag kväll. Tur att jag hade den goda kycklingen i magen, för annars hade mina rom och cola bokstavligt talat fått huvudet att trilla av. Med tanke på intaget så trodde jag inte att jag skulle klara klättra alls på söndag, men det gick... typ.

På ovan bild Jonne på "Ina 6c" i Åmotfors
På bild nr 2 Martin J på samma led.
Sticker till Thailand om två dagar. Förrförra klätterresan gick till El Chorro över påsk. Då var jag särskilt tankspridd och glömde passet hemma. Det ska inte upprepas. För att inte glömma så skriver jag en liten checklista. Ni som läser detta får gärna komma med synpunkter på något jag missat. Men hör av er snabbt som attan, för jag packar det sista imorgon (tisdag den 18e).
Resan kommer bestå av live aboard (hyr all dykutrustning), klättring (sport + DWS), övrigt äventyrligt (förslag?) samt att jag ska äta mig tjock. Vistelsen är 19 dagar med basläger i Krabiområdet.

hygienartiklar á the usual
lite kläder á shorts, t-shirts mm.
sarong
sandaler
sele
60m rep
13 quickdraws (enough?)
broms + skruvkarbiner
kritpåse + extrakrita
1 par nya klätterskor som sitter ganska tajt (sväller fötter i thailandsvärme?)
pass
pengar (visa)
kameror tar de andra i gänget med
biljett
reseadapter
mobil (inkl musik) + laddare
pannlampa
böcker
slackline-utrustning
solglasögon
kortlek + ev. övriga spel

4 kommentarer:

Anonym sa...

kanske ett par badbyxor? eller blir det nudist-dws? ;-)

Anonym sa...

Mobil är en bra ide, men köp thailändska kontantkort och maila nummret till de hemma som du vill ska kunna få tag i er.

Anonym sa...

Knyt in dig med pålstek istället för åtta (om du nu inte redan gör det). Thailändsk luftfuktighet i kombo med hangdog på semesterns projektled resulterar i att en vanlig åtta sitter som faen.

Anonym sa...

m&m: nej badbyxor är inräknat i kläderna... typ.

björn: köpte ett thailändsk nummer sim-kort idag. provade faktiskt en bambusning med detsamma, men telefon bootade om sig mitt i sändningen. annars hade du kunnat ta del av matlagningskurs :)
nummer hamnar snart på förstasidan för de som är intresserade.

tompa: mycket bra idé. Inte alls tänkt på det. Bär av till Railey imorgon.