söndag 16 november 2008

En dos klättring injicerad.

sören på "gravitationsdans" åmotfors
När jag vaknar kan jag ställa mig upp , gå fem steg och börja klättra , om man skulle vilja hänga på lite plastgrepp. Men igår reste jag mig upp gick ner till bilen och brände totalt 28 mil , för att klättra inne ! Är jag tragisk eller var det omständigheterna som var tragiska .

Vi åkte till hemtjärn i filipstad men väl där upptäckte vi någon slags kyla/värme effekt som hade fått hela klippan att täckas i ett massivt kondenslager . Försökte tänka positivt men det gick verkligen inte att klättra.

Så ner till karlstad igen och klänga inomhus alltså.

Idag var det dock perfekta förhållanden i åmotfors så jag passade på att göra alla lederna och en möjlig ny fin variant . Jonne var med och jag tror att denne fina klättrare uppskattade klippan . För att han inte skulle bli för kaxig så släppte jag ner en sten på hans tumme !! Alpin träning kanske det heter ...

Alex timberman och sören bruce kom till slut oxå upp .jag var så där härligt jenslarsen -positiv men dom såg mest ut att frysa eller? Fick i alla fall sören att testa "gravitationsdans" och det kändes så otroligt kul att se någon äntligen pröva min rubin bland rubiner . Nästa gång sitter den nog för mister bruce.

Tänk vad mycket det sociala betyder, när man är ute så här , kaffet , pratet utsikten svanarna ljuden lukterna .... ah , härliga fina höst ! / Martin

1 kommentar:

Sören sa...

haha, ja så mycket mil det blev för så lite action. Får skjuta in lite extra till bensinkassan nästa gång.

Åmotfors var riktigt fint. Ännu mer öppet nu när löven var borta och lumberjack-Alex fick röja lite.

Kanske var sista klättringen i Åmot för i år. Nästa gång/år ska jag komma dit nykter och fram till dess ska jag träna som en tok.
Då kanske, kanske det går att klara idiotcatchen på gravitationsdans.