måndag 10 november 2008

Thailand om 9 dagar

Satt hemma hos Helen i lördags för lite vin och pilsner i goda vänners lag. Thailandslektyren var uppradad runt köksbordet där vi var placerade.
Plötsligt får Helen får något vilt i blicken och börjar himla med ögonen. På hennes näthinna utvidgas en "färg-bubbla" i taket oroväckande snabbt. Henrik sitter snett under den växande bubblan som efter någon sekunds expansion brister. Trycket är så stort att jämförelsen med ett duschmunstycke inte ger den rättvisa. Henrik dyker snett åt sidan och rullar likt rambo ut ur köket. Hans ölpåse och snusdosa flyter iväg i kaoset. Alla kastar sig bort från det brun-gula vattnet. Helen utbrister "En hink, en hink, ett kungarike för en hink", samtidigt som trycket börjar avta och förvandla duschen till en rännil. Upptäcker själv att jag står på min stol med hakan i bröstet och tårna ihopdragna (vad nu det ska göra för skillnad). Försöker mycket försiktigt lufta näsvingarna för att utröna om vattnet ifråga kommer från "fel" sorts porslinsanläggning en våning upp. Lukten var neutral, men ingen tordes utesluta något.

När förvåningen lagt sig kunde vi koncentrera oss på att dricka rödvin och filosofera om framtiden. För min, Henrik och Helen B's del var det bara framtiden mellan 19e november och 8e december som hägrade. Inte fullt tre veckor i Thailand med klättring, live-aboard dykbåt, djungel, utflykter, singha, 27-gradigt vatten osv osv. Ska bli jäkligt skönt.

Här kommer lite inspiration för er/oss sex som ska med och lite avundsjuke-material för er som inte ska med. muhahaha.





3 kommentarer:

Anonym sa...

ska du åka iväg mitt i boulder högsäsong ...
klättring i veckan ?

Anonym sa...

jag har inga svetsarhänder utan delikta tangentbordsfingrar. De blir blåfrusna vid mindre än 12 plusgrader. Thailand är min enda räddning.

tänkte mig ev. till ställis på torsdag. Annars något annat roligt? Håll mig uppdaterad.

Anonym sa...

Du får børja jobba med bultrekking, och platearbete i hammerfest Søren!

Det ær din enda ræddning! =P