måndag 5 juli 2010

Livet.

Hemma igen efter en turbulent vecka. Den började med ett underbart midsommarfirande i bohus där jag siktade högt och kämpade hårt. Inga poäng i påsen men ändå ett stort steg framåt mentalt.
Här hänger jag mig upp på en finfin led på skälefjäll, tror den hette blåbärsriset eller nåt sånt.

Sista kortet på familjens hjärta, Gucci. Livet är hårt, jag försöker tänka på att han var lycklig. Han valde mig och jag valde honom, sen tyckte vi båda att den andres idéer ofta var helt åt skogen, men vi hängde ändå ihop. Tills döden skiljde oss åt.


Veckan fortsatte -äntligen semester! Här packas det för fullt till Lofoten. Mitt kök. Ditt tält. Mina friends. Nej mina friends!


Flygplansutsikt, snart framme!
Home sweet home, camp Gandalf.


Först ger vi oss på Gandalf & Gollum, toppleder! En sån lycka!


Soligt på stand. Tro´t eller ej men det regnade veckan innan, vi hade sol ändå tills vi rev tältet.

Helen njuter på toppen.


På vår vilodag passade vi på att traska upp 500 höjdmeter och se på utsikten. Även bad i fjällsjö och öl ingick förstås. Konstigt nog hade vi bara ännu mera träningsvärk efter vilodagen.


I campet bodde även en tjuvaktig tam räv med förkärlek till salami.


Helen jammar smidigt upp på Bare Blåbär.


Inga alpinstarter krävs när det är ljust dygnet runt, de här två tokarna glömde äta lunch och vips så var klockan midnatt.
Många bilder och ingen ork till underfundiga texter. Blandat sorg och klätterlycka, tack Helen för en underbar vecka. We´ll be back.

2 kommentarer:

Sören sa...

synd på gucci. kram på dig.
lofoten såg dock fantastiskt ut. sällsynt bra väder också. avis på er!

Anonym sa...

angående sista bilden säger jag bara :

Alkohol i bergen ...