tisdag 15 juni 2010

Obsession

Obsession = besatthet, hemsökelse, tvångsföreställning, fix idé, fixering.
R U obsessed?

Jag åkte ner till bohus med två måsten;
Bagatell på Galgeberget & Vilskudd på Välseröd.
Jag åkte hem med ytterligare två;
Priesmaster på Hallinden & Chapman på Häller.

Årets GirlsGetHigher-träff i bohus bjöd liksom i fjol på en hel del regn, trots detta tror jag att jag räknade till 12 klätterbrudar + några grabbar.

Sjukt glad på stand i hällregnet efter att ha kämpat mig uppför kaminen i Häller.


Anna & Marre fick energi över för andra lekar


och mysigare kvällshäng än ladan vid klättertorpet är nog svårt att finna.



Här börjar regnet försiktigt strila.. Jag på väg upp till kaminen, Katrin snart uppe på kruxet på Mallorol och en okänd engelsman njuter av Chapman.



Mallorol blev min första trad 6-, otroligt fin!

Hanna visade bildspel och lite film från storväggsklättringen på Grönland, en inspirerande historia om kamratskap, kämparglöd och lyx/slit-semester i ofantligt vackra miljöer. Tänk tänk om man en dag blir så grym att man kan åka dit..


Nu börjar laddningen på allvar inför lofoten, två veckor kvar!!! Sprillans nya dubbelrep från Tyskland ska hämtas ut på posten ikväll, ka-ching!

och Tack Marre för klockrena bilderna :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker om regnbilden !!

MVh

Petter sa...

Kaminen i regn.. en bedrift som få klättrare kommer förstå sig på.
Om du fick mersmak på kaminer så kan jag rekomendera min kamin på hunnebo klåva! klockren 5-isch

Det finns för övrigt ungefär 300 leder som bör skrivas in där på listan efter Bagatell och Chapman.


Mer Bohus säger jag!

Moa Wall Kubilius sa...

martin; jag med, men fy farao vad jag frös!

petter; hunnebo klåva.. ska memorera det. kaminer är ett kapitel för sig, äkta hat-kärlek som väger över liite lite på kärleks-sidan. ge mig mer!

är maniskt sugen på att åka ner till bohus igen till helgen men saknar isf klättersällskap på söndan.. nån som vill med? :))

Margareta Teilus sa...

Jag förstår inte mycket av alla steniga kaminer, men jag blir glad när Moa är glad!

Sören sa...

jag gillade klättertorpet bäst. myspys!

Petter sa...

Moa: Min facebook-status lyder för tillfället "Behöver repkamrat i bohuslän på söndag! Hugade spekulanter kontakta mig snarast!"

what about we hook up?

Moa Wall Kubilius sa...

Petter; Guld! vill avvakta vädret nån dag till bara, ingen lust att åka ner en till regn-helg så isf blir jag nog kvar hemma.