lördag 12 juni 2010

Hillbilly-camp 2010



För att våga röra sig säkert i Hillbilly-land måste man känna sitt vapen.




Dr Jansson fick äntligen känna på hemliga sprickan !




Ett av försöken ...




Primitiv Marstrand


Efter alla år , efter allt snack och efter alla hemliga träningstimmar i hemliga crackmachines så stod vi då där framför "hemliga" sprickan . Alla inmutningar hade löpt ut! och vi var taggade ... men icke. Inget sänd, fick bort det värsta blöta och lyckades till viss del ignorera alla miljoner knott men icke. En lustig detalj är att sprickan hade krympt från 12m offhands till 5m tight finger ! Taksekvensen är löst så kanske kanske återvänder vi för att sluföra det vi påbörjat, men långt där ute i den tätaste dimman väntar hillbillysarna och efter att ha sett en live vet jag inte om vi vågar återvända, kanske om jag får ta med mig stubbnosen.

Ett stycke svensk klätterhistoria skrevs också (enligt mig i alla fall) i och med Janssons bestigning av Pieta, grymt kul och stort grattis !

Själv gjorde jag inte så mycket , låg mest i en soffa och tittade på regnet.
Men fick i alla fall gjort Primitiv 7c på Marstrand , ett väldigt fint problem och när jag stod på toppen började regnet igen , maybe my lucky day !

Glocken och jag är som ett gift par nu , vi vet var vi har varandra. Anders visade var skåpet skulle stå med hjälp av ett hagelgevär ! Han och hans kompetenta shooting-family kommer överleva i ett hårt Hillbilly-land !

Hillbilly-camp blev en succe !

2 kommentarer:

Petter sa...

Berätta nu för oss alla vart denna hemliga spricka ligger.

Anonym sa...

Utanför Blacksta !

Mellan Hillbillysarna och kossorna.