lördag 10 oktober 2009

Motivation

Motivation.

Kylan är här. Isfingrar. Istår. Mörker. En del av oss säger, äntligen öppnar Ställis! Äntligen klättring! Andra klänger runt i sovrummet med 20 kg extra på ryggen.

Själv tappar jag den. Motivationen. Varför ska jag bli starkare nu, det är ju aslångt till våren?! Och hur mycket hjälper det att trötta ut fingrar och armar på plastgrepp när jag vill upp i en blöt fjäll-kamin?
Jag vet, jag ser ju bevisen överallt omkring mig. Klättra inne = Bli stark = Klättra bättre ute i vår. Kombinera helst med pull-ups och mage-rygg-övningar. Men jag tycker det är så djävla tråkigt! Är min utveckling inom klättringen inte tillräckligt viktig för mig själv? Eller vad hänger det på?

Nån som har motivations-tips?

Just nu längtar jag mest till fjällen. Jag vill skida långt som faan med Gucci, tälta långt ut på vidderna och lyssna till vinden som slår mot tältduken nedkrupen i dunsäcken med en varm kopp te. Men det är långt till mars också.

Jul däremot blir det snart. Då drar M&M till Mallorca för lite hård sportklättring. Ska bli gött.

Inga kommentarer: