lördag 10 oktober 2009

Finnskogen Offwidth & Kamin

Idag var jag laddad 100% på att klara mitt lilla skräck-projekt i finnskogen. Inte faan kom ja nå längre för de. Tuff välsäkrad klättring leder till lätt osäkrad klättring, hur svårt kan det va? Jag skyller på att jag klättrat för lite och jobbat för mycket sista tiden. Får bli ändring på det.

EFTERLYSNING! Finns det några pannlampsklättrare i Borås? Finns där berg?

Min dåliga dagsform smittade inte av sig på Martin som i rask och smidig stil avverkade två nyturer oborstade onsight. Riktigt cool offwidth och kaminklättring, som ger Arvika-klättringen en ny dimension. Efter mitt misslyckade ledförsök på projektet gav jag mig upp i kaminen för att "åtminstone få NÅGOT gjort idag". Martin lovade mig enkel 4-klättring.. men tji fick jag. upp två meter. ner igen. upp två meter. ner igen. Ajajaj. Teknik. Det handlar om teknik. Så dit vill jag igen. Snarast. Nån apa som vill klättra kaminer med mej?

Skräck-projektet. En självstudie i rädsla, mod, dumdristighet och respekt.


Kaminskolan


Skolleden


Moa skriker på hjälp. Så nära och ändå så långt borta, snart uppslukad av berget.



Gucci Långnos.




1 kommentar:

Anonym sa...

ett skolberg är där för att lära sig på, next time you fly !
/m