söndag 6 september 2009

Andersnatten 2000 ... 2009




Var sugen på att klättra Andersnatten och nu var det gjort.
Lyckades lura med mig mor (mamma) på en liten söndagsutflykt till norge , lite orolig för allt regn men en liten väderlucka tycktes ändå finnas på söndagen.
Den hvite snipa skulle uppenbarligen vara blöt så det fick bli Andersnatten 2000 , en lugn bultad tur med fin svaklättring , föraren bestod av minnet av ett foto och lite kass info från Headwall .
Jag körde repsolo hela vägen och det gick smidigt att både klättra fira och jugga upp igen , så efter två timmar stod jag på toppen , lagom till att kära mor kom upp normalvägen. Stilla meditation och insupande av den grymma utsikten å kaffe innan det var dags att gå skilda vägar , hon stigen och jag skullle fira ner igen.

Att lägga på minnet :

Reverson är det absolut bästa soloerings sätt jag prövat .

Retrival-line gjord av 2.8 mm gardinsnöre är inget att rekomendera.(behövdes till en lite längre firning(andra repan ? ) och det slutade med att jag fick jugga upp igen och lägga dubbelt , så långt jag kunde, sedan prussik karbin 1/3 rep tricket för sista biten till ankaret , inget lämnat inget glömt ) men en lärdom rikare !!

Tiblocs var snabba som estradpoesi

Klättringen var fin , tredje repan var cruxet enligt mig , sista var blöt men lätt.

Kärlek är en konstant i mitt liv .

Klättring är .

Inga kommentarer: