fredag 4 september 2009

5 timmar i bil för 5 timmars klättring

Det tog mig och Jonas 2.5 timme enkel väg att åka från Karlstad till Hauktjern utanför Oslo.
Att jämföra med att åka ner till kusten ungefär. Vi åkte dit över dagen förra helgen för att besöka ett nytt klätterställe. Hauktjern var över förväntan. Förväntade mig inte så lång anmarsch, det var väldigt låååångt och nästa gång åker inte så mycket packning med. Förväntade mig inte så fin klättring, men den var verkligen superfin. 'Olavrisset' och 'Venstre' var kanske de finaste vi körde.
Ska försöka komma dit vid något mer tillfälle under hösten. Då lite längre än över dagen.

I övrigt händer inte så mycket på klätterfronten. Tiden har gått till nya huset, familj och övriga nöjen. Kanske borde planera in en resa senare i höst, så man får en anledning att börja träna på allvar.

Martin lurade iaf med mig till Dye för inte så länge sedan. Han visade fin form genom att onsighta Sälen 7a, nästan skicka Blixt Gordon 7b och började etablera sig på olika projekt. Keep it up strongie och nästa gång vill jag se ett försök på traversen!!

18-21/9 bär det förmodligen av till Nissedal med Stephan S. En sista tur innan han och David S åker på klätter-turné i Europa i höst. Inte alls avundsjuk på dem. grrr. Kanske ska försöka möta upp dem i deras buss när de är i Albarracin? Kanske det som ska bli min klätterresa i höst? Den som lever får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Traverser suger.
and you know it brother.
/ hi ha ho
See ya around coolio