onsdag 1 juli 2009

Från Djupdalen till Arvikafestivalen

Nu är det dags för Arvikafestivalen igen. En line-up utan dess like radar upp sig. Depeche Mode, Nine inch nails, Korn, Röyksopp, Mustasch, Anna Ternheim, Mobile Homes, Elegant Machinery och Alice in Videoland är några av de som undertecknad ska titta på.
Det är så roligt att tom. klätterbloggar måste skriva några rader om det. Om någon besöker festivalen och känner att det drar i klättertarmen, ha förtröstan. Falleberget ligger några hundra meter från campingen. Slå en signal till undertecknad, så möter jag upp.

Själv har jag semester, men värmen har gjort att jag inte orkat eller velat klättra. Drog därför till Norge för downhill och lite ekstremsportveko under veckan. Roligt. Det verkar som att klätterfrånvaron gjort mina trasiga axlar lite gott. Nu känns det bara lite när jag sätter bägge händerna bakom nacken. Snart är jag hel igen. woohooo

Spenderat 2 varma men klätterbara kvällar i Djupdalen den här veckan. Stället påminner väldigt mycket om Färjestad till klättringen. I dagsläget finns 15-20 problem gjorda med varierande kvalitet. Finns förmodligen utrymme och block till... kanske det dubbla, även de med varierande kvalitet. Tråkigt att borsta, såklart, men kul att prova nya saker. Hoppas fler letar sig dit och skapar problem.

Jag och Jonte försökte etablera och fundera ut sekvenser på Dvärgblocket (se bild nedan). En tunn och crimpvass linje. Kroppsspänning, balans, bättre (lägre) temperatur, tassiga fötter och crimpstyrka är troliga framgångsfaktorer. Ett av de finare projekten/linjerna just nu.




Gjorde också några linjer på "dödstaket".
Tordes också gå ut över kanten på den mest exponerade linjen. Extra kick när jag höll på att göra bort mig i slutet där man absolut inte får falla. se video.


Inga kommentarer: