onsdag 29 juli 2009

en sollucka, fuck yeah.

Det händer inte så mycket på klätterfronten nu för tiden. Varit ute två gånger på lika många veckor. Vädret är otroligt ledsamt och inomhushallen i Karlstad är julistängd så vitt jag vet.

Spenderat mina dagar vid den lilla gård jag och tjejen köpt några mil norr om Karlstad. Mycket att fixa med innan inflyttning. Ladan som är uppskattningsvis 6-8 meter hög funderar jag på att bygga en liten träningsanläggning i. Blev också lite nöjd när tjejen inte skulle använda höloftet till sina hästar. Det kan bli en hejdundrans bra bouldervägg. Mer om det i framtiden.

Jag gjorde en beställning från England (www.alpkit.com) i förra veckan. De hade fått in 10 paddor av den sort som länge varit slutsåld. Jag lade snabbt en beställning. Igår hämtade jag ut en Phud och en Woomf och dagen till ära lyste regnet med sin frånvaro. Jag mer eller mindre sprang ut till Dye för att hänga lite på Blixt Gordon 7b och Sälen 7a.
Det första problemet var snäppet blötare än den sista, så det fick bli Sälen för hela slanten. Lyckades få slopergreppen tillräckligt torra för att kunna hänga kvar på dem. Utsteget däremot är helt klart mitt krux. Förstår att förstabestigaren kände sig som en säl när han gjorde problemet. Måste hitta på någon innovativ beta. hmmm.
Paddorna får oavsett mycket bra betyg. Tveklöst bäst/mest padda för pengarna. Skynda fynda medan pundet ligger lågt. Jag gav 110 pund för bägge paddorna plus frakt som gick på några hundralappar.

Såg att "Girls get higher" varit på äventyr igen (go girls!) och att kosan styrs mot Bohuslän till helgen. Funderar på att hänga på. Könsproblematiken borde inte spela någon roll. Jag har ju trots allt ett resultat i speedklättrings-SM iklädd flätor, rejäla fejk-bröst och namnet Signe Danielsson (ja det är sant). Fint väder = Bohuslän, dåligt väder = greja i huset. Någon som vill bli min partner in crime... öh, jag menar partner in Bohuslän?

Inga kommentarer: