söndag 2 augusti 2009

Bohus Rocks

Jahapp. Då var semestern slut då. Imorgon börjar vardagen igen. Två ljuvliga klätterveckor har jag iallafall haft.
Bästa med Bohus
Långa långa leder så alla friends är slut när man ska bygga stand..
Underbart estetiska spricklinjer
Och vilken superklippkvalité!!!
Första soliga helg vill jag dit igen!
Sämsta med Bohus
Spöregn vid led onsight
Stormbyar som hotar att blåsa av en från klippan
Sniglar som slemmar ner tältduken
Vattenpölar i tältet som dödar mobiltelefoner som ligger på strategiskt dåliga ställen..
Och Ja, jag vill dit igen!



Moa topprepar grymt fin 6+/7- vid Galgeberget. Namn? Nästa år leder jag upp den! Fick sånt flow, bara flöt upp! En ny favoritled tillsammans med Vilskudd i Välseröd, Desperate Reality i Ågelsjön och Ulriks kamin på Ringkallen.


Klätterkompisarna Helena och Anna under Vilskuddväggen, Välseröd.

Helena taggad till tusen på att leda Återkomsten 4+ på Galgeberget som "nästan torkat" sen jag ledde den dagen innan..


Helena leder upp Big Ben 5 på Brappersberget. Coolt! Grönland nästa!


Min första repsolo! Diagonalen 40m? 4- på Ävja. Tungt och djävligt att mata ut rep ur grigrin, förstår inte hur man lyckas när leden blir hårdare..


2 kommentarer:

Petter sa...

Första bilden är en led som heter Bagatell. och är nuförtiden graderad som 6+. Och sjukligt fin! bara kör!

Moa Wall Kubilius sa...

Som sagt -Topp5! Hoppas på en lång torr höst..