torsdag 18 juni 2009

what's new?

Vad händer i Värmlands residensstad? Inte så jättemycket och 1/7 flyttar jag dessutom ut på landet. weeeee.
Axlarna är fortfarande skrot och pga vädret har jag råkat leta mig inomhus. Förstår inte varför skaderisken höjs så markant när jag klättrar plast. Det har en magisk förmåga att bryta ner mig helt enkelt. Mina axlar tog i alla fall stryk och det onda kom åter.
Käkar nu lite fränare antiinflammatoriska och ska hålla en låg nivå, så får vi se om det går över.

Veckan som varit bjöd på en del roligt.
Var i Djupdalen (följ länk för uppdaterade föraren) i söndags. Många timmar spenderades med att knalla runt bland stenblock, inventera, fundera, klättra men framförallt såga buskar och putsa sten. Frågar mig flera gånger. Varför är ingen här och klättrar?
Hela dvärgblocket är numera rent och fint. Strukturen på blocket är kalas, men sakerna att hålla i är ju så förbaskat små. Blocket är 5-6 meter högt, tunt, läskigt men linjerna är jäkligt estetiska. Undrar vem som blir först att ticka dessa projekt som gissningsvis trillar in någonstans i 7-registret.

Putsade fram 2 problem i lilla taket.
"Fosterställning" 6b och "Vilken j*vla dret 6a-6b". Får se om jag törs lägga ut den pinsamma filmen, där jag krånglar jävlar på mantlingen av "Vilken j*vla dret"

Försökte mig också upp på en av projekten i dödstaket. Tordes dock inte mantla ut. Jösses vilket mindfuck det där är. Leden är inte svår, men man får verkligen inte falla. Nästa gång kanske. *rysa*

I tisdags var jag i Färjestad med Henric, Oscar och Jonatan. Fick se och klättra på klassiska goldenväggen till slut. Golden Child 6b och Golden Shower 6c+ var lika delikata. Den senare förmodligen inte sandbaggad när man hittade rätt sekvens.

Begav oss senare ner till rådjursutfodringen där Bad Dog reste sig... inte alls högtidligt. 6c sa Oscar och Jonatan. Va, det kan inte stämma tänkte jag. Det är ju bara en rörelse och dessutom är den ju kort. Den där sträcker jag mig bara på och dunkar lätt.
Ack så jag bedrog mig. fy vad avigt och graden är nog rättvis. se video



Igår åkte jag upp till Arvika för att klättra på Falleberget för första gången på säsongen. Partner in Crime... Henric Frisk. Hinner glömma hur fint berget faktiskt är. "Bulligt", superfin stenkvalité, stadsnära och nytt för i år är några kompletterande bult och ankare. Borde borga för fler besök. Enda nackdelen är väl höjden med sina blygsamma 10 meter.

Vi klättrade
- den vertikala dansen, 5+ (kort och delikat)
- En potentiell nytur till höger om vertikala dansen, 5+
- Cosa nostra, 6- (hur har jag kunnat missa?)
- Kungen, 6 (missat även denna)
Hann aldrig ge mig i kast med Ben Gun, 7 då jag från "Kungen" sneglade mot det gamla projektet till höger. Det kan inte vara så svårt tänkte jag och började putsa upp den. Mitt ap-index underlättade massivt och jag lyckades sätta den relativt enkelt på topprep. Grad 7-/7 med min räckvidd skulle jag säga. Kanske törs leda nästa gång, eller så drar man dit kompletterande bultar så kanske den får mer trafik.


fallebergets senaste tillskott. finns 5 meter till vänster om "den vertikala dansen". visa total hänsyn!

Henric skapar nytt.


ps. Glad midsommar ds.

6 kommentarer:

Anonym sa...

glad midsommar själv, nu vänder det !!
/m

Sören sa...

@martin: har semester from idag och 4 veckor framåt. Hör av dig om du vill hitta på något. Jag är så sugen på så mycket. Hemsedal, Nissedal, Romsdalen, Oslo, Ågelsjön, Kjugekull, Rosendal, Bohuslän, Göteborg. Ja det finns för mycket roligt och för lite tid. När jag inte flyttar ska jag göra roliga saker tänkte jag. Sen är det en festival som ska klämmas in där nånstans.

Peter Erhard sa...

Ni ska komma ner till Göteborg på visit, Martin vet var det ligger.

Sören sa...

@peter: någon tid och plats som lämpar sig bättre än andra?

Johan Gustafsson sa...

Sören, har du redan semester? Har tänkt fråga dig om du vill med till typ Romsdalen (eller Molladalen, Innerdalen) i sommar. Jag kom hem från Jotunheimen igår kväll och åker tillbaks på söndag och stannar där nästa vecka. Men sen har jag inget planerat från den 1 juli och framåt om det passar?

Glad midsommar och så hörs vi!

Sören sa...

@johan: vilket pendlande fram och tillbaka. Inte alls avis!!!
Jag har inget speciellt inbokat efter 1/7 förutom tusen idéer och en flytt som ska klämmas in där någonstans. Långtur i Romsdalen e.dyl låter kul. Hör av dig när du är hemma igen.