måndag 8 juni 2009

Nationaldagsfirande brudar på Ringkallen


Då var det dags för den fjärde träffen för tjejnätverket GirlsGetHigher, denna gång vid det vackra berget Ringkallen vid Höga Kusten.

Det var med lite fjärilar i magen jag satte mig och hunden i bilen och började köra norrut, ingen hade bekräftat att de skulle dit.. men tur hade jag, för när jag till slut kom fram var en go tjej från Östersund på plats och ivrig att få klättra. Senare på kvällen dök även fyra Uppsala-brudar upp med glatt humör. Mer folk dök upp på lördan, dock inte till tjejträffen, utan helt på egen hand. :) Så det var riktigt livat både på berget och i campet.

Berget bjöd på grymt fina sprickor till en gudomlig utsikt. Regnet missade oss helt.

Absolut häftigast var Ulriks Kamin, som jag otroligt nog ledde upp onsight! Efter det kändes ingenting omöjligt längre, jag flöt uppför en 6+ på topprep och ledde flera fina leder i femma-registret med ett leende på läpparna. Kamperade ihop med Helena från Östersund hela helgen, kändes som att vi aldrig gjort annat än att klättra ihop trots att vi aldrig träffats förr, härligt!

Klart värt att köra så långt för en klätterhelg!
Nästa tjejträff blir i Årjäng, tema kamraträddning, 26-28 Juni. Be there!

Här kommer några bilder, fler kommer senare.

Jag på Tonus 6+, svårt att se hur brant det är.. Himlarns fin led iallafall! Tänk om man klara o leda den om nåt år eller två..















3 kommentarer:

Sören sa...

trevligt! hur långt är det till ringkallen?

Moa Wall Kubilius sa...

typ 65-70 mil.. lååångt. men djäklarns fint! vi får åka dit nån långhelg med klubben, jag har lite unfinished business..

Petter sa...

Fint att höra att två tredjedelar av dvd är lite hooked på kaminer!
Ulriks är en upplevelse!