torsdag 18 september 2008

Moa - Berget 1 - 1




Idag klättrade jag Lynnie Diamond i Sulvik på topprep utan att falla. Två gånger. Men modet för att sola den infinner sig inte. Så varsågod alla modiga, jag står gärna under och pekar vart ni ska, varje move sitter i mitt huvud.
Som topprepsled är den himla fin, gott om stabila träd ovanför.
Nu tror jag ändå inte att jag kommer kunna låta den vara, kanske blir den ett projekt nästa år igen. För tillfället vill jag dock släppa den, jag vill få chansen att klättra många lätta leder under hösten, och leda naturligt. Har precis inhandlat mina två första friends! Oiih! Ser fram emot helgen med sol och klättring i Årjäng och kanske Gylterud.
Ps. I förrgår började inomhusklättringen på ställverket, och jag gled förbi ett crux som jag aldrig klarade i våras! Känns lovande!
puss //moe

Inga kommentarer: