onsdag 26 maj 2010

Nilsbys första

3 saker stod på dagordningen.

1. inventera ett område i Färjestad som enligt en orienterarkollega kanske hyser något att lura sig uppför. Jag hittade några saker, men generellt håller det inte klass. Bättre då att bege sig till närliggande Färjestad, Anneberg, Hästspåret eller Djupdalen.
Området ifråga för er som undrar är mellan Färjestad och Anneberg. Längs fallängsvägen som löper längs skogen.

2. Se om jag kan få till Färjestads testpiece (Nudisten 7b+) uppsatt av David Sjöquist för många år sedan. Jag hittade dit till slut. Gjorde en långemansvariant som sänkte graden massivt. Numera är föraren över stället kraftigt förbättrad.

3. Göra andra problemet på några boulders inte långt från hemmet. Sittstart på oförskämt stor hylla. Ut till fina grepp, sen några crimpar. upp med hälen och gå ut via fingerjams i spricka. Trodde den skulle bli finare än den blev. "Hem till Nilsby, 6-isch"



3 kommentarer:

Anonym sa...

... så då blir det gylterud hela helgen ?
:)

Nilsby boulderpark
adults keep away ...

!

Sören sa...

Hauktjern ser blött ut enligt helgvädret, så Gylterud är mycket lockande.
Ska till Vännacka någon gång under helgen (dock ej roof-crack... eller?), så funderar på att svänga förbi Gylterud på vägen dit. Familjen får leka barkbåt under tiden jag sliter.
Får man guide om jag kan skapa en Gylterud-lucka under helgen? Verkligen spänd på att se vad du hittat på där borta.

Anonym sa...

om du åker till vännacka MÅSTE du göra \I/ - direkt

its a classic !

jag guidar lite överallt ;) vi hörs