lördag 29 maj 2010

Blablabla blev några fina bilder iallafall.

Yr.no lovade sol hela dagen men vädergudarna levererade regn, hagel, åska och blixtar. Trots det hade vi en finfin dag i Årjäng, med rekordmycket folk från både Göteborg, Arvika & Karlstad. Min ticklist (Klättra allt upp till grad 5+ i Värmland) betas av sakta men säkert. Igår smög jag mig uppför arkeologen i Gylterud och idag försökte jag mig på Bautasprickan i Årjäng. Den bet dock ifrån, så jag lyckades inte undvika ett häng på kruxet. Får bli ett nytt försök nästa gång. Funderar lite över graderingen där, den står som 4+ men känns betydligt hårdare.. Måste öva upp min kamin/offwidth-teknik.

Min nya klätterkompis Jennifer var med och ledde världsvant upp sin andra trad-tur, Trocadero. Även Martin var med och gjorde ett försök på Superfly med dåliga förutsättningar. (Hur var det nu, blött, kallt, ouppvärmd, ingen hud på fingrarna, regn, kallt..) Nästa gång sätter han den!

Jag gjorde ett provfall idag, det kändes bra. Mer fallträning åt folket!


Jennifer på Trocadero

Jag på toppen av bautasprickan




Jag precis under kruxet på Bautasprickan.



1 kommentar:

Petter sa...

Bautasprickan såg ju inte sådär väldans inbjudande ut.. du får komma ner till göteborg så ska jag jaga upp dig på några fina offwidths/kaminer