tisdag 21 september 2010

Lite som att komma hem










När jag svänger in vid konsum i Brodalen förundras jag över hur hemma det känns. Det har blivit några bohus-turer i år, och en känsla av mixat lugn och pirr sveper över mig när jag spanar över fälten mot Häller i kvällssolen. På klättertorpet är det tomt. Jag inkvarterar mig i ladan och sjunker ner i soffan med boken "Climbing for instructors".

Den här gången ska jag nämligen inte klättra, utan försöka lära ut hur man lägger säkringar och bygger standplats utan att ramla ner och dö.

Kort sagt så gick kursen över förväntan. Ingen ramlade ner och dog. Alla verkade glada och nöjda, inklusive mig själv. Lite träningsvärk lyckades jag t.om. få efter allt repklättrande upp och ner för att titta, rycka, peka och visa hur man kan göra.
Min förkylning verkar inte ha för avsikt att gå över och att-göra-listan bara växer. Time-out?

13 kommentarer:

Petter sa...

Framtida mål för Moa:

1. Klättra hårt och ofta
2. Kalla Bohus för "hem" på riktigt

Moa Wall Kubilius sa...

Framtida mål för Petter:

1. Ta med familjen och hälsa på i Värmland.
2. Uppdatera bloggen oftare.

Nutida mål för Moa:

1. Installera braskamin.
2. Bli frisk.

Anonym sa...

Framtida mål för Moa och Petter:

Komma på dödsfestivalen i november.

Moa Wall Kubilius sa...

yeah dödsfestival! datum?

Petter sa...

kortsiktigt mål för martin:

berätta mer om dödsfestivalen

Anonym sa...

Kortsiktigt mål för petter:
Att läsa detta :

Dödsfestival - yeah !

mer info kommer men det som är klart är att i år blir den av !

Sulvik och finnskogsbergen plus rct
- can't go wrong !

Petter sa...

Här i huset ska vi iof snart ha livs-festival. Så utrymmet för besökande av diverse festivaler runtom i landet kommer vara begränsat.

Jag kanske kan ha en filial av dödsfestivalen här i götet?

Anonym sa...

Petter, read this :

Nov = mysigt att ta med HELA familjen på familjeutflykt, typ som till exempel en dödsfestival i sulvik , det vi firar är ju själklart mer just LIVET ! och i mitt hus får ni det varmt och gott med lillen !

/ Varma livshälsningar från dödsfestivalarrangören

Moa Wall Kubilius sa...

Men hallå där! Jag som var så säker på att festivaldeltagarna skulle bo hos mig på källarn! Eget sovrum och snart en mysig braskamin i vardagsrummet, tekannan självklart på plats och en svart hårig lekkamrat åt lillen. Samt sist men inte minst en nätt liten uppförsbackesvandring till superboulderproblemet Superägget!

Petter sa...

FIGHT FIGHT FIGHT!!!

Anonym sa...

RCT backar - dödsfestivalen inställd.

Feel free to make it happen .

Sören sa...

OS i Lillehammer. Man tror att allt ska ske i lilla byn Lillehammer.
Men man spred ut spektaklet över Hafjell, Kvitfjell och en mängd arenor.

Vad jag försöker säga är att man inte behöver begränsa sig till EN plats. Jag är nyfiken på både sulvik, finnskogen och superägget.

ps. om det blir FIGHT så tänk Lillehammer, Tonya Harding och Nancy Kerrigan. grrr *klös, klös* ds.

Moa Wall Kubilius sa...

Ingen dödsfestival? Vadan detta? Jag kan inte ordna dödsfestival, alldeles för rädd för döden..