måndag 13 oktober 2008

Karlstad KKs lokaler.

www.karlstadklatterklubb.se kan man läsa om den verksamhet som Karlstad Klätterklubb (K3) bedriver. Detta är sedan några månader tillbaka min andra klubbtillhörighet.
Det är svårt att få vettig träning när moderklubben ligger 7 mil bort. K3's lokaler däremot ligger endast 700 meter bort. Lokalerna är endast ett halvår gamla, öppettiderna generösa och för det mesta folktomt. Behöver bara motivation och disciplin så kanske jag också blir stark någon gång.

Eftersom man inte hittar så många bilder på karlstad kk's hemsida, så tänkte jag visa hur det ser ut.

Där uppe ska det bli boulderdel så fort mattor blir levererade. Ev kompletteras det med extra grepp också. Jag har efterfrågat en campusbräda och hoppas att jag får gehör.

även ishuggarna får övning. Kul idé/koncept och det fungerar faktiskt hjälpligt. Fortsättning till topps (16m?) möjlig via den simulerade "istappen" till vänster.

ett av två överhäng. Får ge ledbyggarna lite beröm också. En del leder är riktigt roliga. I mitten på stora överhänget går en mycket pumpande 7b+(?) för de med ork. det kanske häftigaste är taket på 6 meter. Hyser i dagsläget endast en led. Stora grepp, men när jag provade den klarade jag det ändå inte utan häng mitt på. grrr den provisoriska bouldersektionen. Mängden grepp ger variation och peklederna är frekventa. Roligare än det ser ut.


En liten filmsnutt när Jösse Klättersällskaps kanske främste förmåga Lisen forcerar det pumpande taket.
Lisen presterar om och om igen på tävlingar vilket har resulterat i att hon numera leder svenska cupen. I framtiden ska jag skapa ett eget inlägg om denna förmåga, då hon är så inspirerande.

Inga kommentarer: