onsdag 30 december 2009

GBG standard 6a


Efter en kvällsrensning utrustad med en nersliten lapisborste och firningsrep , kunde jag nästa kväll äntligen börja jobba på denna läckerbit. Move efter move gav med sig och till slut stod jag där under kanten redo att sända.
Men icke , flög neråt och gjorde fina kullerbyttor i gyttjelöven , minst sagt lycklig över en så delikat avslutning .
Tredje kvällen , fick värma upp några gånger på "sjukhustider" 5a bredvid , en grymt fin catch, sedan var det dax , efter lite kassa försök , varav ett där startgreppet gick sönder precis när jag skulle skicka upp till kanten, kom då äntligen det rätta försöket , stod under kanten och skrek högt geronimo och anföll som en kobra mot kanten , fick handen att stanna kvar och bumpade snabbt vidare tills jag nådde gbg-juggen , nu var det överlevnad som gällde. Det här sändet skulle fullbordas, jag skulle upp , så var det bara och sekunder senare stod jag uppe bland blöta löv och bara log . Jag hade äntligen blivit vän med GBG-standard 6a.

1 kommentar:

Moa Wall Kubilius sa...

texten mittiprick, underbart! men vart är all snö? här klättras det över flyttkartonger och skottas snö. livet är bra!